Jag skriver...

onsdag 21 november 2012

Western States?

Maria och jag åkte ju till England i oktober och sprang Round Rotherham 50 miles. Dels var det ett roligt äventyr och ett bra lopp. Men det var också en kvaltävling till Western States i USA. Ett lopp på 100 miles (160 km) mellan Squaw valley och Auburn i Kalifornien.

Chansen att få en startplats är inte jättestor. Man anmäler sig och deltar sen i ett lotteri. Anmälan är nu öppen och man kan registrera sig.


Men för er som undrar så har jag beslutat mig för att inte delta i lotteriet i år. Kanske tar jag det ett annat år, kanske inte. Tävlingen får stå kvar på min "to do list".
Anledningen är att det blir en kostsam historia och just nu får jag prioritera bort det, och tävla på närmare håll.

Det finns bara så många fina tävlingar och äventyr så det är nästan svårt att välja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar