Jag skriver...

fredag 23 november 2012

38 km mysfredag

I morse gick det lätt att springa. Benen bara pinnade på, nästan av sig själva.
Jag sprang ut längs vattnet och rundade Stadsbondgården och fortsatte sen genom stan och tog sen grusvägen runt Hultet innan jag kunde släppa på ner mot jobbet. Det var varmt ute, över 8 plusgrader och jag hade nog lite för mycket kläder på överkroppen. Jag kände det inte när jag sprang men när jag kom fram till jobbet var jag dyngsur av svett.

Vägen till jobbet, över skogen
Det var skönt att duscha men det är ändå till att skynda sig för att börja jobba och inte få så mycket minustid på flexen. Jobbade ute lite idag och hann att få lite solsken på näsan.

Jag funderade sen på om jag skulle cykla hem eller springa hem. Men det kändes ju så bra i morse så jag klädde på mig morgonens kläder. Då är det bra att man tränar ensam och utomhus. Ingen behöver fara illa för att man inte luktar hallon varje pass. :)

Eftersom morgonens dryga 2 mil hamnade strax över 5-fart tänkte jag att eftermiddags pass skulle gå långsammare. Först tänkte jag ta korta vägen hem, 12 km, men på nåt sätt styrde ändå benen mot Posseberg och dryga 17 km's turen.

Det gick så himla lätt. Farten ökades efterhand utan att jag ens försökte eller tänkte på det. Jag bara flög! Äntligen! Det var länge sen nu. Så himla enormt härligt!! Weeeeee!
Jag sjöng och spelade "lufttrummor" och nästan dansade fram.

Hemma visade klockan 17,5 km och jag var tvungen att sluta. Snittade 4:55 trots att det är mer uppför än utför hem från jobbet. Fattar inte vad som händer.

38 fina km idag under 5-fart i snitt. Me like!!

Snart är det is igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar