Jag skriver...

torsdag 22 december 2011

Snooze

Klockan är tjugo över fem. Snön knarrar under mina fötter. Jag är helt ovetande om att sambon ligger vaken. Jag tryckte nämligen på snooze istället för att trycka av alarmet när jag klev upp. Då ringer det igen efter 9 minuter. Och 9 minuter efter att klockan ringt första gången är jag redan ute och springer... Aj, aj han som var ledig och skulle ha sovmorgon. Tur att han kunde somna om sen. Stackarn... :)

Nästan inte en bil syns till. Temperaturen ligger på nollan och när jag springer på de större bilvägarna är det rejält moddigt. Foten kanar lite i varje steg. Farten är låg och jag tycker att livet är alldeles jättebra. Jag har inte ont nånstans och kroppen känns pigg trots tidig morgon. Jag känner mig urstark och tacksamheten mot min braiga kropp är stor.
Det vilar ett lugn över stan. I stugorna lyser julbelysningen och det ser så mysigt ut.

I mina öron spelar Snowstorn låten Sommarnatt.
Kanske inte rätt säsong men jag minns tillbaka jularna när jag var yngre.
Snowstorm spelade i Parkhallen i Filipstad många år på annandag jul. Det var tvådagars på den tiden. Juldagen och annandagen, då var det fest! Riktigt roligt och en hemvändarhelg för många.

I år kommer jag inte gå ut och svänga mina lurviga på jul. Möjligtvis bara i en löpande rörelse utomhus. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar