Jag skriver...

tisdag 7 september 2010

Vågen väger lika

40 grader varmt i skuggan.
35 grader varmt i havet.
Vackra arabhästar.
Vit sandstrand.
Underbart sällskap.
Palmer och öken.
Plocka granatäpplen direkt från buskarna.
Sol och bad.
Lite shopping.

Ställs mot;
En solig höstdag.
Hög skön luft.
Underbar skogstig.
Grönt och lummigt.
Fåglarna som kvittrar.
God mat.
Dricka vatten direkt från kranen i köket.
Sova i sin egen säng.

Ställer man dessa saker mot varandra så väger vågen jämnt. Jag trivs bra med båda men samtidigt är det ju så att Borta är bra men hemma är bäst!
 Vi har haft en fantastisk vecka i Tunisien med sol och bad, ridning på stranden och mysiga varma kvällar.
Nu är vardagen snart tillbaka men jag ser fram emot den och skön härlig höst med mycket löpning i skogen.

Det är nu 2,5 vecka sen jag sprang så jag tog en liten uppvärmningsrunda i skogen på 10 km och jag har nu ett endorfinsvall utan dess like. Det är så underbart! :-)

1 kommentar: