Jag skriver...

söndag 28 januari 2007

Längdskidorpremiär

I torsdags stämplade jag ut och tog långlunch. Solen sken och det visade -17 grader vid jobbet så jag funderade fram och tillbaka om jag skulle åka eller ej. Men det brukar alltid vara kallare just där så jag stack iväg. Jag ångrade det inte en sekund! Det var jättehärligt bortsett från att halva banan hade endast en skoter åkt, dvs det var inga skidspår. Det var jättesvårt att hålla balansen i backarna. :) Men jag tog mig runt milspåret. Visserligen inte på sån bra tid men det var skönt ändå. Det var ändå säsongens första åk. Min kropp värkte av träningsvärk efter tisdags dubbelpass på gymmet.

I dag har vi varit vid Hultet och barnen och gubben har åkt pulka, bob och grillat korv medan jag åkte skidor. Jag tog flera varv på den korta, spårade banan idag så det gick mycket bättre. Solen sken idag med och det ar -4 grader ute. Helt perfekt väder.

I morgon blir det nog ett pass till på skidor. Jag har inte sprungit på hela veckan och jag längtar efter en tur. Så jag tar nog en tur på kvällen i morgon. Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar