Jag skriver...

tisdag 23 januari 2007

En ny vecka

Måndag och ny vecka. Kallt! 9 minusgrader på morgonen. Under dagen kom solen och temperaturen steg till -6. Jag satt på jobbet och längtade ut till skidspåren på Hultet. Men plikten kallade och jag var tvungen att jobba.

Igår körde jag premiärturen på min nya MTB. 20 cm snö på helt ospårade vägar. Jättejobbigt och jättekul! Ett riktigt bra styrkepass för benen. Idag har jag riktigt ont i sittbenen av den nya sadeln. Men det är väl bara o köra på. Man vänjer väl sig.

Idag tar jag det lite lugnt eftersom jag lämnade plasma idag. Det kommer bli ett tufft pass imorgon med 50 minuter lift it och 60 minuter spinning. Jag ska gå tillsammans med en arbetskamrat. Det ska bli jättekul!

Ute är det 14 minusgrader. Nyss var det 13 så det blir kallare och kallare. Men brasan brinner i kaminen och här varmt och skönt. Nu blir det lite TV sen ska jag gå och lägga mig tidigt!

Hej för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar