Jag skriver...

torsdag 18 december 2014

Harmonisk

3 dagar ledigt. Så skönt.
En måndag som bara tas som den är. Inga måsten, en tripp till Filipstad och ett besök hos min allra bästa vän Linda innan grabbarna kommer hem till oss igen.
En tisdag med 65 mil i bil. Tor Stockholm och lite till, för inköp av bil. Ja ni läste rätt. Jag ska nu sälja min älskade lilla golf. Den som fungerat i ur och skur. Ibland vattenfylld, men alltid lika driftsäker. Intresserad? :)
Fin som tusan! Eller hur?!

En onsdag med mysig morgon. Tittar på julkalendern tillsammans med barnen. Mysig frukost i lugn och ro. Träning medan barnen är i skolan och sen resten av dagen hemma tillsammans.

Helt underbart. Jag känner mig så harmonisk och lugn.

I söndags gjorde jag långpass på crosstrainern. I 2 timmar stod jag där och slet. Men tiden gick fort. Jag hade nämligen en kompis vid min sida så vi babblade bort tiden och det var riktigt trevligt. Ett tidsrekord för både mig och honom och det längsta träningspass jag gjort efter skadan. Ingen känning i benet heller. Mycket bra!

Igår på lunchspinningen spelade Jessica en låt med Milk Inc, nämligen Breathe without you. Och jag blir så glad av deras musik!
När jag sprang VM i Holland förra våren så var det en person som ställt ut en högtalare som spelade musik på en av gatorna vi sprang på. Just när jag sprang förbi spelades en av deras låtar. Jag fick världens energipåslag och sjöng och trummade med armarna. Gillar't! helt enkelt. :)
Igår åkte jag också hemifrån utan cykelskorna och fick köra spinningen i vanliga skor, och inte vilka skor som helst utan de jag sprang VM i.

Tankarna, skorna och låten fick mig att minnas tiden jag sprang långt extra mycket. Jag minns den tiden med glädje och jag ser fram emot min come back!

Lyssna och njut! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar