Jag skriver...

måndag 11 mars 2013

Bitar på plats

Det kan tyckas långt till slutet av augusti. Det ska hinna bli vår och förhoppningsvis sommar. Det ska bli kväll, natt och morgon, närmare bestämt 172 gånger.
Sen är det den 30 augusti och jag står återigen på startlinjen till UTMB, Ultratrail du Mont Blanc.

För att få starta i tävlingen krävs ett läkarintyg. Jag fick godkänt av läkaren för 2 veckor sen och har skickat in intyget. Nu ska det bara bekräftas av arrangören så är anmälan komplett.

När lotteriet var klart bokade jag flyget direkt. Ville gärna åka hem med samma flight som Jörgen och Tobias. De åker ner tidigare eftersom de startar ett par dagar tidigare än mig. Men det kan va skönt med sällskap på hemresan när man är trött och sliten.

Att boka boende i Chamonix under UTMB-veckan kan var probelmatiskt. Många tävlande hade dessutom sin startplats klar och slapp delta i lotteriet. De hade så klart redan bokat sitt boende sedan tidigare.
Jag var ju nästan helt säker på att inte få en startplats så jag har inte bokat nåt förrän jag fick grönt i lotteriet.

Sen detta att hitta ett boende till en rimlig peng nära start och framförallt mål, är inte lätt. Det är nog många pengar som flyger iväg ändå. Jag har teamat ihop mig med 2 andra deltagare så vi ska dela rum. Igår bokade vi äntligen vårt boende och således är alla bitar på plats.

Anmälan klar.
Friskintyg klart och inskickat.
Flygresa bokad.
Hotell bokat.

Nu är det bara backträning kvar att göra. ;)

Bilder från UTMB 2011.

Foto: Privat

Foto: Privat

Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar